MIYAJIMA aka the Mysterious ISLAND

(eng/fr)

It was my dream to visit Miyajima because of the sika deers, the tori, the food, the hiking, the aquarium and of course with the cherry blossoms in the background it’s more beautiful !

I spent one & a half day on the island, my time there was great (even if I am alone because I talked to myself ^^) except for the horrible weather the second day (it was pouring hard all day long).

After my morning/afternoon at Hiroshima, I took a train to Miyajima-guchi station (just a 40min ride)  put my bacjpack at the youth hostel (I had a good stay ther it’s not on the island but just 50m away from the ferry so very convienient and the people working there are very friendly)  took the ferry and explore the island !

Here’s my first evening there in photos !

C’était mon rêve de visiter Miyajima à cause des cerfs sika (comme à Nara), du Tori, de la nourriture (nombreuses spécialités sur l’île dont les huîtres: pain au curry à l’huître, brochette…), la randonnée dans la montagne, l’aquarium (j’adore les aquariums) et bien sûr avec les cerisiers en fleurs en arrière plan, cette île n’est que plus belle !

J’ai passé une journée et demie sur l’île, je me suis vraiment amusée (même toute seule car je me fais la conversation) mais le temps n’était pas au rendez-vous notamment lors de ma deuxième journée où il n’a fait que pleuvoir 🙁

Après ma matinée/après-midi à Hiroshima, j’ai pris un train direction Miyajima-Guchi j’ai déposé mon sac à l‘auberge de jeunesse située sur le port (c’est une super auberge à petit prix, à 50 m du ferry et avec un personnel très accueillant) j’ai pris le ferry et à moi l’île !

Voilà ma première soirée en images !

I can explain well with words how magic is this place so it easier to show you in pictures 🙂

Miyajima65

Back from the island I had the most amzing/delicious okonomiyaki ever at Miyajima-Guchi ! Yummy !

De retour sur la terre ferme de Miyajima-Guchi j’ai mangé le meilleur okonomiyaki de toute ma vie ! J’ai l’eau à la bouche en le racontant 🙂

The day after I woke up early because I wanted to go on the top of Mont Misen; but the weather was against me! I still  could visit Itsukushima Shrine (an unforgettable shrine) and the aquarium to wait for the rain to calm down before climbing all the way to the top !

I had a good time watching the fish, trying to communicate with sea whales and touching fishes… It was very nice 🙂

But the rain was still here, whatever I am courageous (my sword is my umbrella) and decided to go on top whatsoever !

The climbing was so good ! I saw beautiful sceneries and the atmosphere was like I was so in a tropical forest ! I loved it ^^ Even if I was soaking wet at the top it was alright… or not until I finnaly reach the roapway but it wasn’t working because of the rain and wind … :o I was trapped on top, with blizzard, totally wet, freezing with no way to go down than my own feet.

An english couple came 30 min after me and 40 min later we decided to go together to escape our refuge!

After all my adventures I go straight back to the hotel to get some rest ^^ It was an epic day I would say, so you should definately check the weather and the ropeway if you plan to go on top of Mont Misen 🙂

Le jour suivant je me suis réveillée tôt pour pouvoir profiter un maximum de l’île et car j’avais en prévision de grimper en haut du Mont Misen; mais le temps n’a pas été coopératif! J’ai quand même pu visiter le temple Itsukushima qui est un endroit magnifique à ne pas manquer.

Ensuite direction l’aquarium pour attendre que la pluie se calme avant mon ascension. Je suis comme une enfant j’adore regarder les poissons, essayer de communiquer avec des baleines et toucher des étoiles de mer. C’est un bel endroit 🙂

Mais ne c’était pas arrêter pour autant mais qu’importe je suis courageuse, armée de mon parapluie, je n’attend plus et me lance à la conquête de cette montagne 🙂

La montée a été un grand moment, j’étais entourée de flore digne de jungle tropicale et les escaliers creusés dans la pierre étaient dingues! Mais malheureusement en arrivant en haut j’étais plus que trempée et mes pieds avaient une piscine personnelle ^^ Et pour se rajouter à mes malheurs le téléphérique ne marchait pas à cause du mauvais temps.. j’allais devoir redescendre à pied après mes 1h30 de montée ..

Fort heureusement un couple d’anglais est arrivée dans la station 30 min après moi, et après quelques tentatives pour se réchauffer nous sommes redescendu tous les 3 sous un temps toujours en colère contre nous…

Après ces péripéties je suis vite retournée à l’auberge pour me réchauffer et me reposer ^^ Mais je peux dire que ma visite à Miyajima restera à jamais un moment épique!

Have you ever live throught such an adventure like that ? I am curious to learn about survival skills of others 🙂

Avez-vous déjà vécu une situation semblable? je suis curieuse de voir comment se débrouille les autres aventuriers 🙂

Rendez-vous sur Hellocoton !

8 thoughts on “MIYAJIMA aka the Mysterious ISLAND

1. Hiroshima was awesome! I loved the shrine on the water and going to the top of the mountain by cable car. How was the Hiroshima style okonomiyaki?

1. I had a good time at Hiroshima and the best okonomiyaki ever (it’s my reference for the ones I tried after and so far it’s still my number one !).
      As for the cable car I will have my revenge next time and ride it 🙂

2. (^_^) I actually stayed at the same youth hostel when I went to Miyajima for the first time in 2006. I think the little island is absolutely gorgeous and the pictures I took there are still among my favorites.
    Fortunately I had great weather and didn’t have to test my survival skills 😉